.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یادداشت رسیده به «شمال نیوز» / ....
لزوم تجدیدنظردرطرح توقیف موتورسیکلت برای کاهش ترافیک شهرهای شمالی
شمال نیوز : باور ما این است که سخت‌گیری‌ها علیه موتورسیکلت‌سواران باید تمام شود و جز شرط گواهینامه و کلاه ایمنی و حتی لازم است برای فروش اقساطی موتورسیکلت برای کارکنان دولت نیز گام‌های عملی صورت گیرد تا شاهد حضور بیشتر این وسیله نقلیه در خیابان‌های شهر باشیم ....
لزوم تجدیدنظردرطرح توقیف موتورسیکلت برای کاهش ترافیک شهرهای شمالی

شمال نیوز : ترافیک امروز در عمده شهرهای مازندران، گیلان و گلستان که عمدتا گردشگر پذیر هم هستند ، از مشکل عبور کرده و به یک معضل تبدیل شده است و صدای اعتراض مردم، رسانه‌ها و گزارش‌های مردمی صدا و سیما درخصوص ترافیک را مدیرانی به‌خوبی می‌شنوند که به آن اشراف دارند اما در موقعیتِ آچمز قرار دارند و کاری از دست‌شان ساخته نیست.

 

طی دهه های اخیر هم جمعیت نفوس و هم جمعیت خودروها در عمده شهرها و روستاهای سه استان شمالی چند برابر شده است ضمن این‌که حجم مسافرانی که در برخی مقاطع سال مانند تابستان و نوروز برای تفریح می‌آیند و حجم تردد خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین که در پی گسترش صنایع، در محورهای مواصلاتی منطقه تردد دارند نیز چند ده برابر شده است در شرایطی که وسعت عمده محورها، تغییر چندانی نداشته و برخی خیابان‌های شهری درگرگان ،  رشت و ساری امروز و با این حجم خودرو همان اندازه عرض دارند که هشتاد سال قبل داشتند که تنها چند اسب و درشکه در آن تردد داشتند.

 

به همه موارد پیش‌گفته باید سبک زندگی افراد را نیز اضافه کرد که میل و رغبتی به تحرک ندارند و بعضاً برای کم‌ترین فاصله حتی در نقاط مرکزی شهر، از دوچرخه استفاده نمی‌کنند و پیاده نمی‌روند و همین مشکلی جدید پدید آورده که ماموران راهنمایی و رانندگی از آن با معضل «خودروهای تک‌سرنشین» یاد می‌کنند و آن را یکی از علل قفل ترافیک به‌ویژه در مناطق مرکزی شهر می‌دانند.

 

با توجه به این‌که تعریض بسیاری از خیابان‌های مرکزی شهرهای استان‌های شمالی ناممکن است و هم  افزایش خودروها در محورهای مواصلاتی سه استان نیز همچنان ادامه دارد، تا اطلاع بعدی همچنان باید در انتظار افزایش ترافیک و به تَبَع آن افزایش آلودگی هوا و مشکلات مرتبط باشیم.

 

نکته‌ای که نباید از کنار آن عبور کرد طرح‌های سخت‌گیرانه جمع‌آوری موتورسیکلت است که هنوز هم در شهرهای مختلف ادامه دارد. طرح جمع‌آوری موتورسیکلت طرحی بود که حدود ده سال است با قوت ادامه دارد اما به تَبَعات آن هیچ توجهی نشده است و یکی از تَبَعات طرح جمع‌آوری موتورسیکلت‌ها افزایش تردد خودروهای تک‌سرنشین بود ضمن این‌که تمایل جامعه به خرید موتورسیکلت نیز کاهش یافت و در سطح ملی به تولید داخلی هم آسیب وارد شد.

 

هنوز هم برخی مدیران و فرمانداران با قوت از این طرح دفاع می‌کنند و از پذیرش تبعات اجرای این طرح شانه خالی می‌کنند.

 

باور ما این است که سخت‌گیری‌ها علیه موتورسیکلت‌سواران باید تمام شود و جز شرط گواهینامه و کلاه ایمنی و حتی لازم است برای فروش اقساطی موتورسیکلت برای کارکنان دولت نیز گام‌های عملی صورت گیرد تا شاهد حضور بیشتر این وسیله نقلیه در خیابان‌های شهر باشیم.

 

موتورسیکلت بنزین کمی مصرف می‌کند و آلودگی آن نیز ناچیز است ضمن این‌که ترافیک‌ساز نیست و خود نیز در قفل ترافیک گیر نمی‌کند و به همین دلیل بسیاری از شهروندان ترجیح می‌دهند برای رفتن به مسیرهای کوتاه داخل شهری به‌جای خودرو از موتورسیکلت استفاده کنند.     

 

در حال حاضر تنها راهی که مدیران در دست دارند تا به کاهش ترافیک برسند همین است و به جای این‌که طرح‌های سخت‌گیرانه درنظر بگیرند و آنان را ملزم به دریافت بیمه شخص ثالث آن هم با این افزایش چند برابری کنند، لازم است منطقی باشند و گامی بسیار مهم برای حذف خودروهای تک‌سرنشین در محورهای داخل شهری بردارند.                    

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.